Herr ålderspresident! Tack, ledamoten, för anförandet! Jag tänkte lite grann beröra det faktum att ledamoten tillhör ett parti som har representanter som har vägrat att ta kvinnor i hand. Det har motiverats med religion. Sverigedemokraterna anser att kvinnor och män ska behandlas lika och att man måste stå upp för kvinnors frihet och lika värde.
Miljöpartiet är också ett parti med återkommande kopplingar till de turkiska Grå vargarna.
Jag skulle därför vilja ställa en fråga till ledamoten: Anser Miljöpartiet att det är förenligt med svensk jämställdhet att kvinnor och män behandlas olika med hänvisning till religiösa normer?