Protokoll 2025/26:137 Torsdagen den 11 juni

frågestund / Frågestund
Anf. 39 Kajsa Fredholm (V)

Fru talman! Det är bra att regeringen agerar, men det är tyvärr inte tillräckligt.

För oss i Vänsterpartiet är det uppenbart att staten behöver ta ett större ansvar för att reglera priserna inom djurvården, inte minst för att förebygga att djur far illa på grund av utebliven vård.

När kan vi förvänta oss lite mer konkreta förslag från regeringen?