Protokoll 2025/26:137 Torsdagen den 11 juni

frågestund / Frågestund
Anf. 31 Gustaf Lantz (S)

Fru talman! Jag uppfattade inte i svaret om statsrådet anser att det var bra att korruptionsgranskningen av statsministern gjordes.

Kanske var frågan för folkligt ställd. Låt mig få omformulera mig på mer högerkonservativt vis.

På vad sätt förhåller sig statsrådet till den fria och obundna publicistiska gärningens funktion så som bärare av det offentliga meningsutbytets integritet, dess granulära nyanser och rikets demokratiska resiliens?

(Applåder)