Herr talman! Jag tackar Linus Lakso för anförandet.
Det låter på ledamoten som att det bara tar något enstaka år att få fram ny vindkraft i Sverige. Då kan jag påminna ledamoten om att Miljöpartiet var en del av antingen regeringen eller regeringsunderlaget mellan 2014 och 2022. Om det bara tar något enstaka år att lösa Sveriges energiutmaning, varför gjorde man då inte det under den tid man hade chansen?