Herr talman! Det var nog ingen som hörde att Liberalerna gick till val på att klimatutsläppen skulle gå upp, att 13-åringar skulle sitta i fängelse eller att vi skulle skicka ut tonåringar som är här och pluggar och gör rätt för sig. Men det är politik som det som varit ett liberalt och rimligt parti valde att genomföra efter valet.
Vi går till val på vår sakpolitik. Vi går också till val på att inte sitta i regering med Vänsterpartiet, och vi menar det vi säger. För att Sverige ska stå starkt framöver vet vi att jobben måste bli fler, att klimatutsläppen måste gå ned och att vi måste få en välfärd som fungerar i hela Sverige. Det går vi till val på, och vi vet att det inte är en agenda som Vänsterpartiet kan genomföra tillsammans med oss.
(Applåder)