Herr talman! Det var en väldigt spelteoretisk fråga i den sakpolitiska debatt vi har i dag.
Jag sätter inte likhetstecken mellan Liberalernas och Sverigedemokraternas politik, Simona Mohamsson, och jag kommer inte att anklaga dig för att stå för samma saker som de. Jag vet att ni samarbetar på era villkor. På samma sätt är det med oss. Vi är fortfarande liberaler. Vi är ett borgerligt parti. Vi har dragit slutsatsen att det bästa för Centerpartiet och för Sverige är att säkerställa att en röst på Centerpartiet gör att Sverige inte kantrar åt vänster. Vi har varit glasklara med att Vänsterpartiet inte kan sitta i en regering som Centerpartiet stöder.